Fandom

Sponge Pedia Wiki

Spongebob kanciastoporty film

349stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

SpongeBob Kanciastoporty (ang. The SpongeBob SquarePants Movie, 2004) – amerykański pełnometrażowy film animowany, wyprodukowany przez Nickelodeon. Film został wydany na DVD w wersji lektorskiej. Istnieją również dwie inne wersje z lektorem - pierwsza wykonana na potrzeby telewizji Polsat i druga nagrana w studiu Start International Polska dla AXN. Kontynuacją filmu jest SpongeBob: Na suchym lądzie z 2015 roku.

Opis fabuły Edytuj

Filmowa adaptacja serialu o przygodach SpongeBoba– sympatycznej i beztroskiej gąbki morskiej. Bikini Dolne żyje otwarciem Tłustego Kraba 2, nowej restauracji serwującej kraboburgery (w polskim lektorze nazwano je krabowe kotleciki). SpongeBob jest bardzo podekscytowany tym wydarzeniem, ponieważ liczy na posadę kierownika. Niestety, otrzymuje ją Skalmar (w polskim lektorze nazwano go Squiward Macka), bo SpongeBob jest za młody. W tym samym czasie Plankton, zdenerwowany sukcesem Kraba i brakiem klientów w swojej restauracji, decyduje się na ostateczny krok, aby zdobyć sekretną recepturę kraboburgerów: wykradaNeptunowi koronę, pozostawiając na miejscu dowód obciążający pana Kraba. Neptun zamierza uśmiercić za to Kraba, jednak ulega prośbom SpongeBoba, który obiecuje, że wróci z królewską koroną za sześć dni, jeżeli mu się to nie uda, pan Krab zginie. SpongeBob wyrusza wraz z Patrykiem w pełną niebezpieczeństw podróż, w czasie której na próbę wystawione zostanie ich męstwo i lojalność, a także dowiedzą się, czy trzeba być mężczyzną, aby móc coś osiągnąć.

SpongeBob Kanciastoporty
Gatunek animowany

familijny

Data premiery 19 listopada 2004 

25 listopada 2005 (DVD) 
26 listopada 2006 (Canal +) 

Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Język angielski
Czas trwania 87 minut
Reżyseria i produkcja Stephen Hillenburg
Scenariusz Stephen Hillenburg

Kent Osborne

Muzyka Gregor Narholz
Dystrybucja Paramount Pictures

Nickelodeon Movies

Kontynuacja SpongeBob: na suchym lądzie

Więcej w Fandom

Losowa wiki